Friday 13 July 2018

apa maksud "tailor-made vs custom-made "

"tailor-made"

Tailor-made berdasarkan kamus merrian-webster dictionary, ialah sesuatu yang dibuat khas untuk seseorang yang selalunya kita guna pakai perkataan ini pada "membuat pakaian". ia juga merujuk kepada situasi atau idea khas.



"Tailor-made clothes"
merujuk kepada pakaian itu dibuat oleh tukang jahit professional. pakaian khas ini selalunya ialah set coat /suits yang direka khas mengikut ukuran tertentu pada si pemakai. rekaan yang ditekap pada pola kertas, berdasarkan ukuran si pemakai yang menempah khas untuknya.

"custom-made"
custom-made berdasarkan kamus merriam webster, merujuk kepada sesuatu yang dibuat khas utk seseorang. boleh digunapakai utuk merujuk kepada semua benda.

custom-made clothes

bermaksud pakaian yang telah di sediakan pola standardnya bersama standard fabric, yang sebahagiannya telah diubahsuai untuk kesesuaian si pemakai. pakaian custom-made adalah mengikut standard size antarabangsa, yang telah diubahsuai untuk keselesaan si pemakai. pakaian custom-made adalah dihasilkan melalui jentera machine jahitan kilang.

Misconceptions

the term 
The terms custom made and tailor made are often used interchangeably .


Both terms are often applied to any piece of clothing that has not been purchased directly off the rack. However, the terms have differences that primarily come into play regarding quality and clothing.

No comments:

Post a Comment